Vědecká studie společnosti Guidehouse ukázala, že inteligentní nebo dynamická stínicí technika by mohla snížit emise CO2 až o 100 milionů tun a ušetřit tak až 285 miliard eur.
Akustický komfort je často skloňovaným pojmem v souvislosti s bytovou výstavbou. S tím je neodmyslitelně spojený i klid domácnosti nerušený hlukem z okolí. Dlouhodobé vystavení hluku totiž může vést k poruchám soustředění a spánku i k horší imunitě. Proto společnost URSA, přední výrobce a dodavatel minerálních izolací, tématu akustiky věnuje velkou pozornost, a uvádí na trh novinku – akustickou minerální izolaci URSA TWF 1 FONO. Ta vám pomůže výrazně zlepšit akustické vlastnosti lehkých příček, jež jsou díky svým přednostem v interiérech používány stále častěji.
Recenzovaný Příspěvek pojednává o porovnání tepelných vlastností ostění u různých typů oken. V případě rekonstrukcí je častou otázkou ponechání původních dvojitých oken či využití novodobých materiálů vzhledem k tepelné úspoře objektu. Novodobými konstrukcemi se rozumí použití dvojitého či jednoduchého okna s tepelně izolačním zasklením. Tyto změny ve stavební konstrukci okna mají vliv na tepelné procesy probíhající na konstrukci. Jedním z důležitých parametrů pro posouzení stavební konstrukce je posouzení vnitřní povrchové teploty stavební konstrukce. V tomto článku je ukázán rozdíl v povrchových teplotách a tepelných tocích na ostění různých typů oken. Referenčním oknem pro porovnání je původní dvojité historické okno. Výsledky byly vypočteny v modelovém prostředí v 2D softwaru.
Už dávno před zahájením výstavby rodinného domu narazí většina stavebníků na řadu nutných kompromisů. Díky moderním stavebním technologiím a postupům už ale z některých dřívějších rozporů zbyla jen klišé pramenící z neznalosti. Jedním takovým je domněnka, že stavba domu z pevného materiálu je nepoměrně delší, než stavba dřevostavby. To už ale dávno neplatí. Objevte kouzlo montovaných rodinných domů z Liaporbetonu.
Kvalita povrchu je nedílnou součástí designu každého interiéru. Je to detail, kterému je v poslední době věnovaná značná pozornost. Pro docílení požadované kvality a hladkosti povrchu stěny, příčky nebo i stropu se používají pastózní tmely. Slouží také k sjednocení rozdílných povrchů, zejména při rekonstrukcích. K úspěšnému dosažení cíle je důležitý nejen správný výběr tmelu, ale také jeho zpracování. Představme se tři nejpoužívanější a nejspolehlivější pastózní tmely Knauf: Goldband Finish, Super Finish a Fill & Finish Light.
Recenzovaný Elektricky vodivé kompozitní materiály jsou v dnešní době široce používány v mnoha průmyslových aplikacích včetně stavebních materiálů. Jednou z možných aplikací je jako odporová sonda. Tyto sondy byly navrženy tak, aby monitorovaly vnitřní strukturální změny stavebních materiálů zabudovaných do konstrukce a předpovídaly jejich trvanlivost, přetížení nebo vady. Nejčastěji používané kompozitní materiály jsou silikátové nebo biopolymerní s plnivem na bázi uhlíku. Tento článek je věnován studiu mikrostruktury silikátových elektricky vodivých kompozitů s plnivy na bázi grafitu. Mikrostrukturní tvar plniv byl zvolen s ohledem na zachování co nejvyšší vodivosti. Dále byl sledován vliv stupně nasycení vodou na elektricky vodivé vlastnosti silikátového kompozitu.
Ve středu byly vyhlášeny výsledky otevřené architektonické soutěže na návrh Českého pavilonu pro EXPO 2025 v Ósace. Vítěznému návrhu od Apropos Architects dominuje skleněná fasáda lemující hlavní konstrukci rampy ve tvaru spirály okolo multifunkčního auditoria. Sedmičlenná porota v čele s architektkou Evou Jiřičnou vybírala z 38 přihlášených projektů. Kancelář generálního komisaře české účasti na EXPO 2025 nyní zahájí s vybranými architektonickými studii jednání, ze kterého nejpozději do konce dubna vzejde multiobrový tým zajišťující projekt českého pavilonu.
Recenzovaný Medzi hlavné environmentálne problémy celého sveta patrí likvidácia odpadu z pneumatík. Tento problém predstavuje vážnu ekologickú hrozbu, pretože každý sa každoročne na celom svete vyhodia alebo zakopú milióny pneumatík. Odhaduje sa, že 1000 miliónov pneumatík každoročne končí svoju životnosť. Z tohto počtu sa najmenej 50 % vyhodí do skládok bez akéhokoľvek spracovania.