Aktuálním tématem je udržení vody v obcích, k tomu nám pomáhají právě propustné povrchy.
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a my vám každý týden pošleme přehled toho nejlepšího z TZB-info!
více o newsletteru
Moderní stavební materiály, jako je WPC, nám umožňují klást na venkovní prostory podobné nároky, jaké máme na obytné místnosti v interiéru domu. Včetně jejich funkčnosti, atraktivity a snadné údržby bez potřeby dodatečných investic. To je také důvod, proč si stále více informovaných zájemců pořizuje na své zahrady, balkóny nebo střechy nové terasy, ploty či obklady z dřevěného kompozitu.
Na trhu je dnes velké množství lepidel na obklady a dlažby, avšak každé může mít jiné vlastnosti a může být vhodné pouze do určitého prostředí. Pokud použijete nevhodně zvolené lepidlo, tak se může stát, že se dlažba odlepí nebo praskne. Při použití flexibilních lepidel máte jistotu, že při jejich použití v nejnáročnějších podmínkách budou i po letech stále funkční. Jak ale poznat opravdové flexibilní lepidlo a co musí zvládnout?
Dnes je použití hydroizolace pod dlažbou balkónů a koupelen samozřejmostí. Na trhu je celá škála produktů na cemento-polymerové bázi, většinou dvousložkových nebo jednosložkové na disperzní bázi, které jsou v kbelících již připraveny k okamžitému použití. Ve spojení s kvalitním flexibilním cementovým lepidlem pak tvoří systémové řešení.
Recenzovaný Prostredie hromadnej garáže je mimoriadne agresívne najmä z hľadiska korózie oceľovej výstuže v železobetónových stropoch pojazdných plôch. Zvýšená vlhkosť a koncentrácia CO2, prítomnosť chloridov a trhlín skracujú pasívne a aktívne štádium korózie betonárskej výstuže pojazdných plôch. Včasná aplikácia náterového systému predstavuje účinnú a ekonomickú ochranu na predĺženie ich životnosti. Predmetom príspevku je vyhodnotenie agresívnosti prostredia podzemnej garáže a možností sekundárnej ochrany pojazdných plôch na zvýšenie ich trvanlivosti.
Ozeleněné tratě přispívají v rámci zelené infrastruktury k redukci tepelného ostrova. Jedná se o fenomén posledních let, kdy s vyšší zástavbou měst a limitací zeleně se zvyšuje teplota uvnitř měst. To umocňují betonové a asfaltové povrchy, které během dne sluneční energii absorbují a dlouho ve večerních hodinách jí vyzařují do okolí.
Projekty zaměřené na udržitelnost měst po stránce životního prostředí se snaží minimalizovat odtok srážkových i odpadních vod z měst a maximálně je využít na zlepšení mikroklimatu prostřednictvím působení zeleně. Ozeleněním měst by se měl eliminovat předpokládaný nárůst teplot vyplývající z prognózovaných změn klimatu.
Pomocí topných kabelů Ecofloor lze chránit jakoukoliv komunikační plochu – chodník, cestu, nájezdové rampy, schodiště, apod. K těmto aplikacím se používají speciální topné kabely – robustní konstrukce se slaněnou rezistencí a příkony 20–30 W/m. Vyhřívání lze provést pomocí topného okruhu i topné rohože.
Recenzovaný Celá řada konstrukčních betonových prvků přehrad musí odolávat extrémnímu namáhání mrazem a abraze rychle proudící vody. V současné době probíhá nebo již proběhlo několik rekonstrukcí betonových přelivů či skluzů přehrad nebo jezů právě s požadavkem na zvýšenou odolnost proti abrazi. Z hlediska ČSN EN 206 jsou betony odolné proti abrazi stanoveny expoziční třídou XM, avšak kriteria hodnocení a metody testování jsou nedostatečné. Článek se zabývá bližším představením požadavků na vlastnosti a vývojem betonů s vysokou odolností proti abrazi a mrazu a jejích následným testováním.
Terasová prkna, plotovky a obklady stěn od společnosti WPC – WoodPlastic jsou určeny pro venkovní instalace k rodinným domům, bazénům, pergolám, zimním zahradám, balkónům, residenčním terasám, výstavbě pěších lávek a nábřežních mol nebo městských mobiliářů. Na detaily ohledně designových možností, návrhu, montáže a dalších zajímavostí se Petr Bohuslávek ptal Pavla Vildomce – obchodního manažera ČR, WPC - Woodplastic a.s.
Od vybudování prvních tramvajových tratí v našich městech uplynula již řádka let. První tramvaje začaly jezdit po pražských ulicích v roce 1875 a v Brně dokonce už v roce 1869. Postupně se staly neodmyslitelným prvkem městské hromadné dopravy. Je to vlastně jediný typ dopravní plochy ve městech, který má pozitivní vliv na své okolí. „Zelenou tramvajovou trať“ známe od 80. let minulého století.