Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

ArcelorMittal investuje do rozvoje tradiční české značky JÄKL

Společnost ArcelorMittal, která je vlastníkem výrobního podniku v Karviné, rozvíjí výrobu a prodej ocelových tenkostěnných profilů již více než sto let známých pod značkou JÄKL. Jenom za posledních pět let (tj. v letech 2016 až 2020) zde bylo vyrobeno více než 306 tisíc tun těchto profilů. Kdybychom tyto profily dokázali položit na zemský rovník, obtočili bychom jimi zeměkouli více než 2,5 krát! Jejich délka by totiž dosáhla 105 tisíc kilometrů.


Součástí rozvojových plánů v Karviné je i dlouhodobá investiční strategie. Jen na poslední dvě investice, jež byly dokončeny v roce 2020, firma vynaložila 200 milionů korun. Jedná se o novou linku na lakování trubek a investice do tažírenské linky Mair. V letošním roce společnost ArcelorMittal Tubular Products Karviná a.s. investuje dalších 42 milionů Kč do nové svařovací linky. Ta rozšíří sortiment profilů JÄKL zejména o výrobky menších rozměrů. Předseda představenstva společnosti pan Ing. René Fabik k tomu dodává: „Jsme velice rádi, že jedna z nejtradičnějších výrob v České republice, která dokonce dala ocelovému profilu jméno, se v Karviné trvale úspěšně rozvíjí. Věřím, že v tomto roce, kdy se aktuálně celý trh s ocelí pozitivně vyvíjí jak na straně poptávky, tak cen, dále umožní další investice i v letech následujících.





Ocelové profily JÄKL nacházejí uplatnění ve stavebnictví, ve strojírenském a automobilovém průmyslu i v zemědělství. Závod v Karviné jimi zásobuje prakticky celou Evropu. K jejich přednostem patří všeobecně uznávaná špičková kvalita, jejíž součástí jsou nejenom přesné rozměry či spolehlivost dodávek. Součástí poskytovaných služeb je profesionální klientský servis spočívající také ve vysoké míře flexibility podle potřeb zákazníka či komplexním zajištění logistiky.






V roce 2021 se společnost ArcelorMittal rozhodla představit nové logo a korporátní identitu značky JÄKL. Všechny tyto nové grafické prvky mají za cíl připomenout špičkovou kvalitu originálních výrobků z Karviné, jejichž tradice sahá až do roku vzniku samostatného Československa. Silné ekonomické zázemí skupiny ArcelorMittal dává této značce jistotu rozvoje i do budoucna.


 
 
Reklama