Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Rozhovor: Akustické stěny z vápenopískového systému od KM BETA

Vlastimil Sova ze společnosti KM BETA hovoří o akustických stěnách z vápenopískového systému. Jaké konstrukční zásady je třeba dodržet? Jak stěnu napojit na obvodový plášť a jak ošetřit spáry? Dozvíte se v rozhovoru.

Vlastimil Sova ze společnosti KM BETA hovoří o akustických vlastnostech vápenopískového systému Sendwix. Rozhovor se přehraje po spuštění videa

Stavebníci u vápenopískového zdicího systému od KM BETA oceňují vysokou pevnost s průměrnou hodnotou 25 N/mm2 (25 MPa), což umožňuje realizovat až sedmipodlažní budovy. Díky mimořádné pevnosti jsou vápenopískové stěny velmi štíhlé, tím majitel stavby zvětší užitnou plochu svého domu hned o několik desítek m2. Vlastimil Sova ze společnosti KM BETA říká: „My vlastně v autoklávu vyrábíme umělý pískovec, což jsou písková zrna spojená tmelem. Jde o kompaktní materiál s objemovou hmotností 1 400 až 2 000 kg/m3. Pevnost v tlaku je 20 až 25 MPa. S vysokou objemovou hmotností stoupá akustický útlum, schopnost akumulace tepla a chladu. Vysoká tepelná jímavost zdiva zajistí stabilní teplotu v interiéru. Stavba z vápenopískového zdicího systému od KM BETA tak bez problémů přenese i několikadenní opakované noční poklesy teplot a to bez spuštění topení. Majitel stavby tím značně ušetří náklady za energie.

Jak je na tom vápenopískový zdicí systém od KM BETA z hlediska akustiky?

Kvádr SENDWIX 8DF-LP AKU
Kvádr SENDWIX 8DF-LP AKU

Jedním z klíčových detailů akustické stěny je napojení na obvodový plášť: „Mezibytovou stěnu objemové hmotnosti 2 000 kg/m3 z prvku SENDWIX 8DF-LP AKU si můžeme dovolit na obvodový vápenopískový plášť napojovat na tupo s plnou promaltovanou styčnou spárou. Druhá varianta, která nevytváří žádný tepelnětechnický problém, je projet touto stěnou až k vnějšímu líci obvodového zdiva,“ vysvětluje Vlastimil Sova.

Akustická stěna by měla být z důvodu hluku přenášeného vibracemi založená na těžkém asfaltovém pásu. Směrem ke stropní konstrukci je řešení několik: „Pokud jde o nosnou stěnu, je spára plně promaltována. Pokud jde o nenosnou dělicí stěnu, vkládá se 2 cm těžké vaty objemové hmotnosti 120 až 140 kg/m3, s tím, že po obou stranách musí být spára vyplněná trvale pružným tmelem.“

Více informací v záznamu rozhovoru s Vlastimilem Sovou.

 
 
Reklama