Podlahové systémy pro profesionály THOMSIT slaví letos 65 let
"Thomsit: Váš spolehlivý partner pro budoucnost". Takové či podobné titulky se objevují ve spojitosti s letošním 65letým výročím značky Thomsit. A není to nijak přehnané, když se dnes ve světě profesionálních podlahářů řekne Thomsit, vybaví se značka podlahových systémů, pro které je charakteristická inovace, technická kompetence a spolehlivost.
Už od svého vzniku v roce 1946 jako produktové značky düsseldorfské firmy Thompson-Werke GmbH pokrýval Thomsit široké spektrum trhu pokládky podlahových krytin. A již od začátku úspěšně - Thomsit A bylo prvním lepidlem na linoleum, které neobsahovalo rozpouštědla a bylo dodáváno "ready mix" , tzn. jako ihned připravené k použití. Brzy na to následovaly další výrobky, nastavující nové standardy oboru. V průběhu let se stal Thomsit lídrem v oblasti systémových řešení - nejdříve na národní úrovni, posléze globálně. Klíčové faktory globálního úspěchu značky byly tenkrát i nyní stejné: prvotřídní kvalita, chytré produkty, silný zájem o potřeby zákazníků-profesionálů a excelentní technický servis. Thomsit byl vždy důvěryhodným partnerem řemeslníků a odborníků a důsledně dbal o to, aby z produktů této značky vznikaly stavby s vysokou životností. Odolnost a spolehlivost je ostatně základní součástí DNA všech výrobků a řešení značky Thomsit i celé skupiny Henkel, která si letos také připomene významné výročí - 135 let své existence.
Systémová řešení Thomsit dnes charakterizují inovativní produkty špičkové kvality, široký sortiment, mnohaleté zkušenosti a zázemí společnosti Henkel jako světové jedničky v oblasti lepidel. Typická je orientace na prvotřídní servis a na pevné vazby se svými zákazníky, standardní součástí jsou pravidelná školení zaměstnanců i partnerů. Výroba a produkty Thomsit jsou ohleduplné k zdraví lidí a k životnímu prostředí.
Historie značky se začala psát v roce 1946, po prvním úspěšném produktu - lepidlu Thomsit A - přišly neméně úspěšné izolační lepidlo Thomsit B a tmel z kopálové pryskyřice Thomsit C. V roce 1961 už Thomsit systematicky rozšiřuje portfolio a orientuje se na lepicí technologie bez přítomnosti rozpouštědel. Rok 1972 je mezníkem z hlediska přístupu k systémovým řešením, klíči k současnému úspěchu značky na trhu. Podlahová lepidla, stěrky a další materiály se kombinují s cílem vytvořit pro zákazníka ucelené systémové řešení, jehož jednotlivé produkty si vzájemně "sedí" a dobře se doplňují. Rok 1987 je spojený s premiérou Thomsit K 188E - prvního disperzního bezrozpouštědlového lepidla na trhu. V průběhu let došlo k řadě jeho vylepšení a inovací, aktuální receptura lepidla Thomsit K 188E byla v loňském roce v prestižní anketě časopisu FussbodenTechnik vyhlášena nejoblíbenějším lepidlem mezi německými podlaháři! V letech 1996/1997 uvádí Thomsit jako iniciátor a zakládající člen GEV (Asociace pro kontrolu emisí produktů pro podlahy, lepidel a stavebních materiálů) první lepidlo na koberce s velmi nízkým obsahem škodlivých emisí. S novým stoletím (i tisíciletím) se Thomsit stává globální značkou s pobočkami ve více než 30 zemích světa. V roce 2004 je představena originální a patentovaná technologie Flextec®, vyvinutá v rámci skupiny Henkel v oblasti lepení dřevěných podlah, na trh přichází i první elastické lepidlo Thomsit P 685 Elast s certifikací Emicode® EC1, udělované výrobkům s velmi nízkým obsahem emisí. Rok 2005 je rokem nového standardu výrobků Thomsit - označení XXL definuje prémiové stěrky s nejlepšími vlastnostmi a zrcadlově hladkými povrchy. V roce 2008 uvádí Thomsit další významnou inovaci, kterás sbírá ve světě řadu ocenění - "low dust" stěrky s extrémně nízkou prašností (až o 90% proti klasickým), o rok později přichází na trh "turbo skupina" - rychleschnoucí základní nátěr Thomsit R 766, rychleschnoucí polyuretanový nátěr Thomsit R 740 a expresní vyrovnávací stěrku Thomsit XXL XPRESS Rapid s nízkou prašností.
Rok 2011 je pro Thomsit opět mezníkem - na německém a holandském trhu Thomsit vyhlásil "opt-out" (tedy vlastní zákaz) pro lepidla na bázi rozpouštědel při lepení dřevených podlah.
A budoucnost? I když ještě není napsaná, už dnes je zřejmé, že Thomsit bude nadále podporovat a vyvíjet produkty a řešení s vysokou odolností a spolehlivostí, založených na nízké spotřebě energie a vody při výrobě a s maximální ohleduplnosti ke zdraví podlahářů. Inovativní systémová řešení a výrobky Thomsit budou v příštích letech přinášet bezpečnější, snadnější a zdravější práci profesionálů v oblasti pokládky podlahových krytin. Jako globální a silná značka koncernu Henkel chce Thomsit pokračovat v nastavování nejnovějších standardů v oboru, v nabídce inovativních systémových řešení a v silné orientaci na zákazníky.
U příležitosti 65. výročí Thomsit byl vytvořen speciální logotyp, který bude 65 let od zrodu značky připomínat. Tento logotyp bude letos komunikován na obalech produktů, ve všech typech tiskových materiálu a další produktové komunikaci.