Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Modernizaci podchodu u tramvajové zastávky Důl Hlubina v Ostravě

Prodloužený spádový chodník bude v zimě temperován. Součástí stavby je i modernizace obou tramvajových nástupišť, kde nebude chybět kamerový systém a napojení na wifi.


Vizualizace Důl Hlubina, zdroj MÍSTNÍ ARCHITEKTI

Podchod u tramvajové zastávky Důl Hlubina je vstupní bránou do Dolní oblasti Vítkovice, a to převážně v období letních festivalů.

  • Statutární město Ostrava zpracovává projektovou dokumentaci k modernizaci podchodu. Architektonické ztvárnění vytvořili Místní architekti s.r.o., vlastní projektovou dokumentaci zpracovává společnost MS-projekce s.r.o., která navázala na projekt pro územní rozhodnutí zpracovaný společností Hutní projet Ostrava a.s.
  • Předpokládané náklady stavby jsou cca 100 milionů korun bez DPH (k detailnějším informacím je však zapotřebí vyčkat do zpracování dokumentace pro provádění stavby a k tomu příslušnému položkovému rozpočtu).
„Cílem této stavby je modernizace tramvajových zastávek a vlastního podchodu pod ulicí Místeckou. Architekti využili stávající nadzemní betonový monolit podchodu a navrhli kombinaci betonu a oceli s prvky zasklení doplněné červeným cihlovým obkladovým páskem, který koresponduje s nedalekými objekty Hlubiny. Na podchod ve směru Hrabůvka bezprostředně navazuje zastávkový přístřešek ve stejném designu, v opačné straně směr Ostrava centrum je přístřešek již samostatně stojící,“ vysvětlil Břetislav Riger, náměstek primátora pro investice a dopravu.

Prodloužený spádový chodník bude v zimě temperován

Přístřešek je konstruován na délku dvou tramvajových souprav. Výstup na ulici Hlubinskou bude prodlouženým spádovým chodníkem, který bude v zimě temperován. Z druhé strany dojde v rámci stavby „DOV HLUBINA, KOFOLA – domov v srdci Ostravy“ k odbourání zastřešení výstupu z podchodu a výstup bude do zadlážděného venkovního prostoru.

Další technické zajímavosti:

  • Součástí stavby je i modernizace obou tramvajových nástupišť, kde nebude chybět kamerový systém a napojení na wifi.
  • Mimo lavičky umístěné v přístřešcích, bude možné využít k sezení i snížené zídky podél nástupiště, které jsou prodloužením přístřešků.
  • Vlastní vzhled vnitřní části podchodu je kombinací červeného cihlového obkladového pásku s vloženými „okny“, kde bude dán prostor umělcům, kteří zde navrhnou různé typy graffiti. Je zde navržená i příprava pro osazení citylight, kde mohou být promítány např. programy festivalů apod.
  • Zastávky budou opatřeny veřejným osvětlením, dojde zde k úpravě trakčního vedení a rektifikaci kolejí.
  • Odvodnění bude částečně řešeno vsakem do nedaleké zeleně.
  • Pro lepší dostupnost úklidu, bude opravena stávající drobná stavba vedle objektu bývalé městské policie, kde budou uskladněny uklízecí stroje.
  • Novinkou je propojení s cyklistickou dopravou v návaznosti na ulice Výstavní, Na Jízdárně, Železárenská a Hlubinská. V podchodu je cyklostezka řešená jako jednopruhová obousměrná a vede souběžně s pruhem pro chodce.

Vizualizace Důl Hlubina, zdroj MÍSTNÍ ARCHITEKTI
 
 
Reklama