Rekonstrukce v digitální éře: obchodní dům IKEA se proměnil za plného provozu
Od rozmachu výstavby prvních obchodních domů v ČR již uběhlo přes dvacet let, takže se nyní v řadě případů hlásí ke slovu rekonstrukce.
Během uplynulých let totiž došlo nejen k zásadnímu vývoji v oblasti zákaznického chování, ale také k nástupu nových technologií a trendů včetně většího důrazu na design a udržitelnost. Rozsáhlá modernizace tudíž zůstává jedinou možností, jak udržet krok s dobou a zvýšit svou konkurenceschopnost na trhu. Navíc při správném plánování a řízení výstavby, ideálně s využitím digitální platformy, která pomáhá se sdílením dat a informací v reálném čase a současně s efektivní koordinací případných vad a nedodělků, může proběhnout i za plného provozu. Příkladem je právě dokončená rekonstrukce a rozšíření obchodního domu IKEA v Brně.
Své zkušenosti z výstavby představil Adam Paulenda, projektový manažer společnosti DELTA Group ČR, která celý projekt řídila s využitím přední platformy pro digitalizaci ve stavebnictví PlanRadar:
- Digitalizována byla kompletní výkresová část
- 100 % reportů vad a nedodělků se tvořilo v PlanRadaru
- Tvorba a distribuce jednoho tiketu zabrala cca 1 minutu
- Na projektu vzniklo cca 1 700 tiketů vad a nedodělků
- Ušetřilo se až 50 % návštěv na stavbě
- Efektivita spolupráce vzrostla o 30 %
- Množství papírů na stavbě se zredukovalo až o 30 %
- Celková úspora času spojená s používáním PlanRadaru byla kolem 60-70 %
Platforma pro stavebnictví, správu budov a nemovitostí - digitální správa úkolů, komunikace a reportování.