Uvažují mileniálové při koupi nemovitosti jinak než jejich rodiče?
Mladé páry upřednostňují větší jednotky před startovacími byty a volí je podle prvního dojmu, kterým na ně zapůsobí. Tyto poznatky, jež vychází z analýzy realitní kanceláře LEXXUS.
Mileniálové, neboli generace Y, je označení pro generaci lidí, kteří dospívali na přelomu 21. století a vyrůstali tak obklopeni digitálními technologiemi. Tito mladí lidé jsou sociology považováni za velmi liberální, ambiciózní a otevřené novým směrům nebo ideám. Díky rychlému vývoji společnosti a rozvolněné výchově mají zcela odlišný pohled na osobní život, vztahy a kariéru než jejich rodiče, což se odráží také v jejich postoji k osobnímu vlastnictví a výběru bydlení.
Tulipa City II, foto LEXXUS Group
Zajímavým trendem se stává, že mladé páry upřednostňují větší jednotky před startovacími byty a volí je podle prvního dojmu, kterým na ně zapůsobí. Tyto poznatky, jež vychází z analýzy realitní kanceláře LEXXUS, budou prezentovány spolu s dalšími podnětnými informacemi o digitální generaci na konferenci Stavebního fóra 29. listopadu 2017 v reprezentativních prostorách hotelu Modrá Růže v Praze 1.
Mileniálové dají na první dojem, důležité otázky a požadavek na precizně zpracované smlouvy slyšíme spíše od rodiřů
„Mileniálové se nebojí plnit si své sny, přestože se jejich cíle mohou zdát na první pohled nerealistické. Nezadaní jedinci milují svobodu a nezávislost, kterou jim nabízí současný svět, jakmile však utvoří pár, jejich nároky se postupně mění. Pokud začnou uvažovat o koupi vlastního bydlení, nezaměří se již na startovací byty jako jejich rodiče, ale touží po prostornější nemovitosti, kterou nebudou muset měnit ve chvíli, kdy se jim narodí děti. A zde nastává ostrý střet s realitou. Zástupci digitální generace jsou sebevědomí, a proto se neobávají ani vysokých splátek. Ty je však mohou neúměrně finančně zatížit, a tak se stává, že raději upřednostní kariéru před dítětem,“ shrnuje základní informace z průzkumu Denisa Višňovská, partner realitní kanceláře LEXXUS, a dodává:
„Mladému páru navíc často vypomáhají rodiče. Jsou to právě oni, kdo pokládá při výběru bytu důležité otázky a požaduje precizně zpracované smlouvy. Mileniálové dají více na první dojem, kterým na ně daná nemovitost nebo lokalita, v níž se nachází, zapůsobí. Neplánují ani využití služeb architekta nebo designéra, raději osloví své známé nebo kamarády ze školy, kteří jim interiér doladí přesně podle jejich představ.“
Doplnění redakce TZB-info
Koupě bytu nebo domu podle prvního dojmu se však nemusí vyplatit. Proto jsme vydali přítučku Jak koupit bydlení, která obsahuje otázky, které by měly zaznít, aby zájemci nekupovaly zajíce v pytli. Aby se o bytě nebo domě dozvěděli vše, co bude mít vliv na provozní náklady.
Příručka Jak koupit bydlení je zdarma ke stažení na portálu ESTAV.cz a je součástí stejnojmenného tématu, které obsahuje řadu dalších článků.