Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Nová zelená úsporám - TZB-info v Událostech ČT

Právě zahájený běh dotačního titulu Nové zelená úsporám komentovala Česká televize v pořadu Události v pátek 15.5.2015. Komentář si redakce ČT vyžádala i v redakci TZB-info a na otázky odpovídal Ing. Petr Bohuslávek.

Ing. Petr Bohuslávek se dotačnímu titulu Zelená úsporám věnuje v redakci TZB-info od úplného začátku, a tak na TZB-info můžete najít komentáře a údaje z celého průběhu dotačního titulu již od dubna 2009.

Jak bylo řečeno v Událostech, jen za pátek 15. 5. 2015 přišlo na SFŽP téměř 250 žádostí za cca 70 miliónů korun. Celkem stát rozdělí přes miliardu korun.

Některé lidi odrazuje skutečnost, že objekt musí zůstat bez změny po dobu 10 let

„Již nyní máme ohlasy projektantů a investorů na aktuální výzvu programu Nová zelená úsporám. Zpracovatelé dokumentace programu evidují větší zájem investorů o dotace,“ uvedl Ing. Petr Bohuslávek: „ To je dáno jednoznačně zavedením podpory dílčích opatření na obálce budovy. Z hlediska výše dotace také vycházejí podmínky současné výzvy lépe než u výzvy loňské. Na dotaci nyní dosáhne více žadatelů. Jsou však i případy, kdy investoři nakonec od žádosti ustoupili. Šlo např. o stavbu, jejíž majitel chtěl zateplit strop na půdě. Do budoucna přemýšlel o vybudování obytného podkroví. Vzhledem k tomu, že podpořená opatření mají být funkční 10 let po dokončení, obával se, že by musel dotaci vrátit.“ vysvětlil Petr Bohuslávek
„Jiného investora odradila skutečnost, že nedostane podporu na celou plochu zateplovacího systému, který by na svém domě realizoval. Podpora se počítá na metr čtvereční obálky budovy, do které se však nepočítají konstrukce, které neoddělují vytápěný prostor, i když z technologického a tepelnětechnického hlediska je nutné na nich zateplovací systém provést. Jde např. o atiky, ostění oken nebo např. obvodové konstrukce nevytápěného suterénu, o které šlo v daném případě.“ doplnil Petr Bohuslávek


Události, ČT 15.5.2015, 19.00 hod.

 
 
Reklama