Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Nakupujeme střešní krytiny: na co si dát pozor

Stavíte dům, nebo přišel čas provést výměnu stávajících střešních krytin a vy s nadšením sledujete, že nabídka je obrovská a leckteří prodejci lákají na extrémně nízké ceny. Dle zkušeností bohužel není skutečnost tak růžová, jak ji vykreslují firmy na svých plakátech. Z tohoto důvodu rozhodně doporučujeme neuspěchat podpis smlouvy, zjistit si potřebné informace a předejít tím potenciálním nedorozuměním. Pročtení následujících tipů, jak při koupi střechy nenaletět, by vám mělo ušetřit nejen čas a peníze, ale i spoustu problémů a dohadování s prodejcem.

Pokud vás již zaujala určitá nabídka, je dobré si prověřit, zda prodávající patří mezi oficiální dealery nabízené značky střešní krytiny. Nejjednodušším způsobem je vyhledat si informaci na webových stránkách příslušného výrobce či zavolat na jejich bezplatnou linku. Oblíbenou praktikou neférových prodejců je inzerování solidní zavedené značky, nicméně ve finále zákazník nevědomky skončí s produktem méně kvalitního výrobce.

Další trik, který je bohužel pro koncové zákazníky stěží odhalitelný, spočívá v úmyslném zeslabování plechů či ochranné zinkové vrstvy. Tento nešvar může vést k rychlému opotřebení střechy a radost ze zdánlivě výhodné koupě rychle pomine.

„Pro běžného zákazníka těžko odhalitelný trik spočívá v úmyslném zeslabování plechů z oficiálně deklarovaných 0,5 mm tloušťky na 0,45 mm i méně. Stejně tak ochranná vrstva zinku na povrchu ocelové desky bývá předmětem podvodů, kdy namísto nezbytných 275g/m2 hazarduje výrobce levných materiálů s 200-250 g/m², což přirozeně snižuje dlouhodobou ochranu proti korozi. Například Společnost Ruukki již od samého počátku výroby střešních krytin otevřeně deklaruje jak použité tloušťky a třídy oceli (0,5mm), tak zinkování (275g/m2) a rovněž oboustrannou aplikaci povrchové úpravy s použitím moderních ekologických materiálů a tuto kvalitu si drží desítky let beze změny,“ vysvětluje Jan Hála z divize střešních krytin společnosti Ruukki.

Nezapomínejte, že prodejce by tu měl být pro vás také poté, co jste mu za střechu zaplatili; zpravidla vám musí být schopen zodpovědět veškeré otázky a poskytnout pomoc. Máte právo vyžádat si informace související se servisem, garancí apod. Nechte si předložit certifikáty a prohlášení o vlastnostech, které značkoví výrobci s hrdostí poskytují svým prodejcům.

Zajímejte se o záruční podmínky výrobce. Záruka daná zákonem sice činí dva roky, ale u střešních krytin byste se s tímto rozhodně neměli spokojit. Seriózní prodejci dokonce standardně nabízejí záruku i několik desítek let, což představuje téměř doživotní garanci kvality.

„Díky zpracování vlastní oceli v našich závodech za přísné kontroly kvality, můžeme garantovat tloušťku všech povrchových ochranných vrstev. Proto jsou naše garance bez amortizace či skrytých podmínek až na 50 let,” doplňuje Jan Hála.





Obchodníci nabízející nevýhodné podmínky se snaží vzbudit v zákaznících důvěru a nelichotivými detaily se pochopitelně neradi chlubí. Jedním s častých triků je nutnost „registrace” zakoupeného produktu během krátké doby po nákupu. Pokud k tomu nedojde, slíbená dlouholetá záruka nebude platná. Další nechvalnou praktikou je maskování podstatných informací do nenápadného odstavce, který je navíc často psán drobným písmem. Může se tam například ukrývat informace o amortizaci zakoupené střešní krytiny v řádech 5-8 % ročně, což při případné reklamaci může znamenat obrovské snížení původní hodnoty.

Vynalézavost některých prodejců nezná mezí a uvedené situace představují pouze příklady nejčastějších triků.
Z nové střechy byste měli mít radost několikrát. Poprvé, když ji vidíte nainstalovanou a dům získá krásnou přikrývku, která učiní dům hezčí, než byl ve vašich představách. Další pozitivní emoce prožijete po letech, když si uvědomíte, co všechno střecha zažila a přitom vypadá stále stejně.

Věřte tomu, že investice do střešních krytin nikdy nebudete litovat, pokud se rozhodnete pro solidního prodejce nabízejícího kvalitní značku. Toto rozhodování nicméně neuspěchejte a nepodceňte výše uvedené postřehy inspirované konkrétními případy z každodenního života.

 
 
Reklama