Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Úspěšná prezentace na veletrhu krok za krokem

Veletrh zůstá­vá klíčovou událostí v oboru a opět nastartuje novou stavební sezónu! Jak se připravit a jak jej co nejlépe využít?

Prezentace Velux, foto STŘECHY PRAHA
Prezentace Velux, foto STŘECHY PRAHA

Účast na veletrhu vám dává velkou šanci zaujmout. Pro zdárné splnění tohoto cíle je však třeba něco udělat. V mnoha firmách je ale problém si v běžném chodu vyčlenit prostor na přípravu expozice. Pro usnadnění vám předkládáme přehled nejdůležitějších úkonů, na které byste neměli zapomenout.


  • Včas se na veletrh registrujte
  • Neodkládejte přihlášku! Kromě příznivější ceny za výstavní plochu máte šanci si vybrat umístění expozice.
  • Stanovte si cíl, kterého má být na veletrhu dosaženo
    Pro správné výrazové prostředky expozice musíte mít definováno, co očekáváte. Jestli chcete posílit značku, nebo je prioritou počet uzavřených obchodů apod.
  • Definujte si cílovou skupinu návštěvníků, kterou chcete oslovit
    Jiná je forma prezentace směrem k odborné veřejnosti a jiná k laikům.
  • Naplánujte si, co budete na stánku prezentovat
    Firmy často chybují v přesvědčení, že jejich portfolio každý zná. Představte se tak, aby každý hned věděl, čím se zabýváte a co nabízíte. Zdůrazněte přitom to, co z obchodního hlediska považujete za důležité.
  • Promyslete a připravte si návrh stánku – originalitou zaujmete!
    Návštěvníka procházejícího uličkou je třeba oslovit, proto by stánek měl fungovat jako magnet. Už zdálky by měl vzbuzovat emoce, a ne splývat s ostatními. Ne­znamená to však „složitý“ stánek, nýbrž správné „zob­razení“ toho, co chcete lidem sdělit. Je lepší využít gra­fiku nebo hru světel, než stavět nákladné konstrukce.
  • Včas zvolte zkušenou realizační firmu s dobrými referencemi
    Kvalitních realizačních firem je stejně málo jako ře­meslníků. Čím dříve se s nimi domluvíte, tím větší máte jistotu, že se budou věnovat vašemu stánku, a ne sousednímu.
  • Připravte si propagační materiály
    Na stánku by se pořád mělo něco dít, např. drobné soutěže, ukázky, občerstvení... Je také dobré se zákaz­níkovi něčím připomínat i poté, co opustí váš stánek.
  • Pečlivě vyberte a proškolte personál stánku
    Nejdůležitější připomínka z celého bloku, v ní se nejvíce chybuje. Je NUTNO mít na stánku proškolený a ochotný personál, který je aktivní, ale ne dotěrný! Kdo postaví stánek a pak jen sedí s telefonem v ruce, ten těžko uspěje.
  • S předstihem pozvěte na stánek obchodní partnery a zákazníky
    Informujte své zákazníky předem, například o novince na stánku, ideálně 10 ­ 14 dní před začátkem veletrhu.
  • Po veletrhu zpracujte nové kontakty a výstupy z jednání
    Co si během veletrhu poznamenáte nebo slíbíte, vy­řiďte ihned po návratu. Včasná reakce je prvopočát­kem úspěšného obchodu.

 
 
Reklama