Nejnavštěvovanější odborný portál
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Roste obliba venkovních žaluzií, pergol i jejich automatizace

Vyšší zájem je o markýzy, pergoly, venkovní žaluzie či inteligentní ovládání. To jsou hlavní trendy uplynulého roku v segmentu stínicí techniky. Proč je o stínící techniku vyšší zájem?

Roste obliba venkovních žaluzií, pergol i automatizace, foto Lomax

Podle odborníků rostoucí poptávku po některých řešeních ovlivnila pandemie koronaviru, ale i povětrnostní podmínky uplynulých měsíců včetně ničivého tornáda na jižní Moravě. Do budoucna pak lze očekávat rostoucí oblibu automatizace, která je aktuálně doménou zejména mladších uživatelů. Posilovat podle expertů může i využívání dotačních programů.

Poptávku po stínicí technice v roce 2021 výrazněji ovlivnila pandemie koronaviru. „V jejím důsledku spousta lidí nemohla cestovat jako v předchozích letech, proto se rozhodli zvelebit své domovy a také vylepšit své zahrady, aby na nich mohli strávit svou dovolenou. Proto se výrazně zvýšila poptávka po venkovním stínění, zejména po markýzách a pergolách,“ uvedla výkonná manažerka Svazu podnikatelů ve stínicí technice Štěpánka Lubinová.

Význam a atraktivita stínící techniky zazněla i v on-line doprovodném programu výstavy Infotherma, který jsme vysílali ze studia TZB-info 25. a 26. 1. 2022. Hned první den se hovořilo o významu a dotacích pro stínící techniku a byla vyhlášena soutěž Realizace roku 2021 ve stínicí technice.

Růst poptávky se však v loňském roce projevoval i u jiných druhů venkovního stínění, zejména pak u předokenních rolet a venkovních žaluzií. Vliv na to měla částečně i vlna veder v posledních letech. „Díky tomu zároveň došlo ke zlepšení podmínek pro stínicí techniku v programu Nová Zelená úsporám, a dokonce jejich rozšíření i na bytové domy. To byl další důvod růstu zájmu o toto řešení, na druhou stranu z našeho pohledu o této výhodě zákazníci vědí stále málo a využívají ji zatím spíše nedostatečně,“ doplnila Lubinová.

Z hlediska konkrétních barevných řešení je podle Lubinové český uživatel spíše konzervativní a do výraznějších barev se u prvků stínicí techniky zatím příliš nepouští. Výjimkou je v tomto směru pouze vnitřní stínění, kde se lidé orientují nejen na větší škálu barev, ale i vzorů. „Na trhu je jich dnes opravdu široké množství. Naopak u venkovního stínění pozorujeme příklon k barevně decentnějším variantám. Venkovní stínění je často doplňováno o screenové rolety, u kterých převládají různé odstíny šedé a ocelově šedé,“ doplnila výkonná manažerka Svazu podnikatelů ve stínicí technice.

Podle Štěpánky Lubinové lze v následujících měsících očekávat pokračování trendu zájmu o venkovní stínění zejména pro zahrady a terasy. Z hlediska ovládání pak předpovídá rostoucí zájem nejen o motorizaci stínicích prvků, ale také jejich napojení na inteligentní domácnosti.

 
 
Reklama