Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Výrobce stínicí techniky CLIMAX zvýšil tržby na rekordních 891 milionů

Největší český výrobce stínící techniky CLIMAX zveřejnil své auditované hospodářské výsledky za finanční rok 2015. Tržby společnosti vzrostly na 891 milionů Kč, tedy o 17 % oproti předcházejícímu období.

Zisk před započtením úroků, daní a odpisů vzrostl o třetinu, činil 83 milionů Kč a umožní společnosti další investice do rozšiřování výroby ve Vsetíně.

Český výrobce stínění CLIMAX má za sebou nejúspěšnější sezónu ve své dvacetileté historii. Za uplynulý finanční rok 2015 dosáhly jeho tržby výše 891 milionů Kč, což společnost řadí s velkým náskokem na první místo mezi výrobci stínící techniky na tuzemském trhu. Na pozitivních hospodářských výsledcích se podílela především silná pozice společnosti na zahraničních trzích. Podíl vývozu společnosti CLIMAX dlouhodobě roste a v roce 2015 dosáhl 62 %. Hlavními exportními trhy, kterých je aktuálně 31, jsou Rakousko, Německo, Francie, Švýcarsko a Slovensko.

Nejvíce vzrostl zájem zákazníků o svislé fasádní clony (236 %). Dvouciferně vzrostl zájem o venkovní žaluzie (12 %) a rolety (11%) , pergoly (36 %), vnitřní látkové stínění (27 %) a sítě proti hmyzu (20 %). Pokles zaznamenaly pouze vnitřní hliníkové žaluzie (-3 %), které jsou z trhu vytlačovány modernějšími a efektivnějšími způsoby stínění.

Český trh se stíněním je potřeba vnímat ze dvou úhlů. Z pohledu výroby a množství vyrobené stínící techniky je Česko evropskou velmocí a patří k absolutní špičce. Z uživatelského pohledu naopak zaostáváme a postupně se teprve učíme přesouvat stínící techniku do exteriéru před fasády našich domů. Dokazují to i nejnovější čísla od výzkumné agentury Empirica, kdy více než dvě třetiny českých domácností (69 %) stále ještě používá vnitřní žaluzie,“dodává Jakubec

 
 
Reklama