Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Největší český výrobce dveří hlásí meziročně 13 % růst tržeb

Největší a nejstarší výrobce dveří a zárubní u nás, společnost SAPELI, představila výsledky hospodaření za rok 2015. V meziročním srovnání vykázala společnost růst tržeb o 13 % a dosažení jejich celkové výše 710 milionů korun. Hospodářský výsledek zaznamenal výrazný skok, kdy se ziskovost zvýšila o celých 40 % na hodnotu 20 milionů korun.

„Za skvělými hospodářskými výsledky roku 2015 stojí naše strategická opatření ve výrobě i v obchodní síti. Pozitivní dopad měla i zvyšující se poptávka od developerů, která výrazně podpořila růst prodejů v segmentu residenčního bydlení. Zde se pak projevila i rostoucí kupní síla koncových zákazníků, kteří se v loňském roce obraceli na architekty a bytové designéry mnohem častěji, nežli tomu bylo v letech minulých,“ komentuje výsledky Václav Bradáč, generální ředitel SAPELI.

Probuzení se z krizových let

Společnost SAPELI se tak po definitivním odeznění krizových let dostává do dobré kondice. Závody v Polné a Jihlavě v roce 2015 vyrobily celkem 250 000 kusů dveří a zárubní, což představuje meziroční růst o 10 %. Obchodní úspěchy společnosti měly dopad i na počet zaměstnanců. K dnešnímu dni zaměstnává SAPELI na Vysočině 330 lidí. Společnost hlásí úspěšná čísla i za první měsíce letošního roku.

„V minulém roce jsme pocítili rostoucí poptávku po našich produktech, na což jsme reagovali investicemi do rozvoje a zvýšení kvality naší prodejní sítě, a to nejen v Čechách, ale i na Slovensku. Slovenský trh se pro nás stává stále důležitějším, stejně jako export obecně, který dnes tvoří již 14 % všech prodejů,“ doplňuje Václav Bradáč. V této souvislosti jihlavský výrobce otevřel nové SAPELI Centrum také v Ostravě a do budoucna plánuje rozšíření tohoto konceptu velkých prodejen i do ostatních koutů České republiky.

Úspěšné novinky a nestárnoucí bílá barva

SAPELI se v minulém roce podařilo uvést na trh hned několik novinek, z nichž se velmi dobře daří dveřím MERA s rámovou konstrukcí. Největší nárůst prodeje o více než 50 % zaznamenaly modelové řady HARMONIE a NOTE, které jsou charakteristické střídmými a ladnými liniemi a jsou oblíbené především v dýhovaném povrchu. Absolutním bestsellerem se opět staly dveře ELEGANT dostupné ve všech površích, které představují téměř 3/4 produkce SAPELI a které jsou zároveň nejvariabilnější modelovou řadou, co do počtu modelů i povrchů.

„Zvýšená poptávka po těchto produktech ukazuje větší touhu po dveřích, které odpovídají nejmodernějším trendům v bytovém designu. V tomto směru nás velmi těší růst prodejů celoskleněných dveří, který meziročně stoupnul o jednu třetinu. Jejich portfolio jsme navíc pro letošek významně rozšířili a hodláme se mu v budoucnu intenzivněji věnovat,“ vysvětluje Marek Sedlák, obchodní ředitel jihlavské společnosti, která se pustila do vlastního vývoje celoskleněných produktů.

Také barevné provedení dveří se každým rokem rozšiřuje, jedné barvě však Češi stále zůstávají věrni – a tou je bílá barva, kterou mají každé čtvrté dveře vyrobené v SAPELI. Její univerzální vlastnosti jsou tak stále nejvyhledávanějším řešením při volbě interiéru. Mezi materiály se opět výrazně dařilo dýze, a to konkrétně dubovému dekoru v sukatém provedení. Zvýšený zájem se také projevil o moderní materiál SAPDECOR.


 
 
Reklama