Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Výrobce interiérových dveří SOLODOOR prožil navzdory krizi další růstový rok

Společnost SOLODOOR a. s., přední domácí výrobce dveří a zárubní, dokázala v roce 2012 navzdory probíhajícímu útlumu ve stavebnictví meziročně posílit obrat ve finančním vyjádření o více než 2 %.

Obrat firmy se zvýšil na 289,7 milionu korun. SOLODOOR tak navazuje na úspěchy předchozích let a pokračuje v růstovém trendu (v roce 2011 posílil obrat firmy o 3,6 %). Na pozitivních výsledcích SOLODOOR mají zásluhu především rostoucí prodeje inovativních modelů dveří, z nichž největší dynamiku vykazují modely s unikátním strukturovaným povrchem SOLO 3D.

„Atraktivní inovace, stálou kvalitu a individuální přístup k partnerům považujeme za klíčové faktory, díky nimž se nám daří posilovat prodeje i v době ekonomické krize,“ uvedl generální ředitel SOLODOOR Martin Dozrál s tím, že podíl společnosti na trhu se pohybuje kolem 20 %. V kusovém vyjádření firma prodala loni téměř 137 tisíc dveří, což představuje mírný pokles o zhruba 3 %, naopak o 2 % na 57,8 tisíce kusů posílil prodej zárubní. Růst prodejů ovšem táhnou především nové modelové řady a atraktivní povrchy dveří SOLODOOR s vyšší přidanou hodnotou.

Vůbec nejvýraznější meziroční zvýšení prodejů vykázaly produkty s unikátním strukturovaným povrchem SOLO 3D, který věrně napodobuje strukturu přírodního dřeva. Odbyt výrobků v designu SOLO 3D se meziročně zvýšil více než trojnásobně. K dalším prodejním hitům se zařadily modelová řada Polar se sněhobílým a vysoce odolným bílým lakem nebo variabilní řada rámových dveří Vertigo, která nabízí řadu funkčních doplňků, například v podobě háčků, tabule, flipchartu nebo zrcadla. Kvalitu všech produktů SOLODOOR loni potvrdila známka CZECH MADE, kterou firma jako jediná v Česku může používat na celý sortiment.

Podobný důraz, jako na kvalitu produktů, ovšem klade SOLODOOR i na zlepšování služeb pro koncové zákazníky i obchodní partnery. Ke špičkovým aplikacím na internetových stránkách www.solodoor.cz patří například Konfigurátor dveří, který umožňuje se jednoduše orientovat v široké škále modelů a sestavit si dveře podle přání. Na konfigurátor navazuje systém vizualizace dveří v interiérech, který dovoluje vybrané sestavy prohlížet přímo v konkrétních interiérech a posuzovat, jak ladí s vybranými barvami podlahy či stěn. Aplikace přitom představují vynikající nástroj i pro samotné prodejce a usnadňují jim komunikaci se zákazníky. Konfigurátor například skvěle funguje při tvorbě cenových nabídek. Vizualizace zase umí přímo na prodejně zastoupit architekta či bytové studio a dovolují prodejcům se zákazníkem finalizovat výběr dveří. Mohou posloužit i při tvorbě marketingových materiálů, letáků, plakátů apod. Před nedávnem navíc internet SOLODOOR obohatila speciální sekce určená architektům a projektantům. „Nesoustředíme se pouze na produkt, ale snažíme se nabídnout i řadu doprovodných služeb a vytvořit tak ucelený obchodní model,“ dodal Martin Dozrál. Kromě České republiky prodává SOLODOOR své produkty i v zahraničí. Nejvýznamnější exportní destinací je Slovensko. Produkty SOLODOOR směřují rovněž například do Rumunska či Bulharska. Export se na celkové produkci společnosti podílí zhruba 10 %.

 
 
Reklama