Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Loni jsme už zaznamenali růst a ten předpokládáme i v letošním roce

Společnost Alupra spol. s r.o. se zabývá výrobou a montáží předokenních rolet, garážových a průmyslových vrat všech typů, rolovacích mříží, vjezdových bran a dalších parkovacích systémů. O počátcích podnikání, strategii firmy a vývoji v oboru čtěte v rozhovoru s Mgr. Ivo Hrdličkou, jednatelem společnosti Alupra spol. s r.o.

Mgr. Ivo Hrdlička
Mgr. Ivo Hrdlička

TZB-info: Kdy jste začal podnikat?

S podnikáním jsem začal v roce 1991. Firmu jsem založil s dalšími dvěma společníky, se kterými jsem se v polovině devadesátých letech finančně vypořádal a od té doby vedu společnost sám.

TZB-info: Bylo zaměření na výrobu a montáží předokenních rolet, garážových a průmyslových vrat prvním podnikatelským záměrem?

Zaměření bylo od začátku na montáž předokeních rolet a rolovacích garážových vrat, které jsme v prvním roce nejprve dováželi již vyrobené z Německa. Po roce jsme si pronajali malý objekt, ve kterém jsme měli sklad a malou výrobní halu a začali jsme s vlastní výrobou.

TZB-info: Proč jste si vybral právě tuto oblast podnikání?

Na jaře roku 1991 se v Čechách konal seminář jedné německé společnosti, kterého jsem se zúčastnil. Předvedený sortiment mě velice zaujal a přijal jsem nabídku navštívit tuto společnost v Německu. Tam jsem došel k přesvědčení, že právě tento sortiment, který na českém trhu chyběl, je přesně to, co by mě bavilo dělat.

TZB-info: Je Vaše odvětví odvislé od ročního období?

Nejvíc práce je od srpna do prosince. A to z důvodu, že se snaží všichni stavitelé uzavřít své objekty do doby než přijde mráz. Důvodem je, že v zimních měsících jsou stavby zazimované a většinou se na nich nepracuje. Jakmile se ukáže jaro, tak se příjem zakázek až zdvojnásobí.


TZB-info: Proč by si měli potencionální klienti vybrat právě Váš druh zabezpečení majetku?

Ze zkušenosti vím, že například předokenní rolety namontované na oknech rodinného domu náhodného zloděje odrazují. Pak nám často volá soused, kterého vykradli, jestli bychom mu takové rolety také vyrobili a namontovali. Navíc většina pojišťoven uznává předokenní rolety jako další zábranu proti vniknutí do objektu a pojistí objekt na vyšší částku.

TZB-info: V čem vidíte právě Vy největší výhodu vašich výrobků?

Jednoznačně v kvalitě. Na výběru materiálu, z kterého naše produkty vyrábíme, si dáváme velmi záležet. Navíc máme mnohaletou zkušenost a dokážeme zákazníkovi vyrobit veškerý sortiment přesně na míru podle jeho požadavků a představ. Navíc máme rozsáhlou síť vyškolených dealerů v celé České republice.

TZB-info: Bylo složitější shánění zakázek na začátku podnikání nebo v dnešní době permanentního strachu z ekonomické krize?

Ze začátku nebyla v oboru téměř žádná konkurence, takže získávání zakázek bylo mnohem jednodušší. Lidé ale neměli o těchto produktech povědomí, tak bylo obtížnější je přesvědčit o jejich výhodách. Dnes už zákazníci povědomí mají, ale přibylo konkurence a je někdy obtížné zákazníka přesvědčit, aby si pořídil o něco dražší, zato však kvalitnější výrobek od nás.

TZB-info: Čím se Vám je převážně podaří přesvědčit?

Zkušenostmi a flexibilitou. Díky našemu týmu, který je neměnný již několik let, dokážeme řešit všechny nestandardní požadavky zákazníků k jejich maximální spokojenosti.

TZB-info: Když už jsme u ekonomické krize, zasáhlo toto šílenství i Váš obor?

Ekonomická krize zasáhla celý stavební obor, takže samozřejmě i nás. Rok 2009 byl pro nás těžký, ale díky úsporným opatřením jsme krizi přešli bez větších obtíží. Loni jsme už zaznamenali růst a ten předpokládáme i v letošním roce.

TZB-info: Přemýšlel jste někdy, že by bylo lepší všechno prodat a nechat se někde zaměstnat, případně už nepracovat?

Jedině když některé společnosti nechtějí zaplatit za hotové dílo. Pak mě taková myšlenka napadne. Ale podnikání v tomto oboru mě stále baví a věřím, že ještě několik let bavit bude.

TZB-info: Jak se Vaše podnikání za ta léta proměnilo?

Dnes už nejezdím za zákazníky a nesjednávám zakázky. Je to škoda, protože kontakt se zákazníky mě vždy velmi bavil. Dnes už tuto práci zajišťují moji zaměstnanci a já se věnuji hlavně vedení společnosti.

TZB-info: Na co by si měli začínající podnikatelé dávat podle Vašeho názoru pozor?

Hlavně na nepoctivé zákazníky. Vždy je potřeba zhodnotit míru rizika spolupráce se subjekty, které neznáte. Dnes je nutné se na tyto subjekty informovat. Naštěstí dnes existuje na trhu mnoho firem, které Vám tyto informace podají a sdělí Vám, jakou míru rizika můžete podstoupit.

TZB-info: Jak se za dobu Vašeho podnikání proměnil sortiment, který nabízíte?

Nabízíme daleko větší sortiment než na úplném začátku. Především jsme začali vyrábět rolovací mříže, které mají na našem trhu veliký úspěch, a dá se říct, že rolovací mříž M105R je v současnosti naší vlajkovou lodí. Začali jsme i s výrobou průmyslových rolovacích vrat a v nedávné době i s prodejem sekčních vrat, markýz a venkovních žaluzií.


děkujeme za rozhovor

 
 
Reklama