Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

86 % Čechů chce kvalitní tašku místo levného plechu

Tuzemští stavebníci se důrazem na stabilitu střechy řadí k vyspělým zemím Evropy. Například v Německu tvoří střešní tašky, tedy jedny z nejodolnějších krytin, přes 70 % trhu.

Češi, kteří se rozhodnou pro stavbu či rekonstrukci vlastní nemovitosti, upřednostňují jednoznačně kvalitu a trvanlivost před nízkou pořizovací cenou.


Stabilní střecha z klasických střešních tašek, například z betonových nebo pálených, bude uživatelům dobře sloužit i několik generací.

„Podle výsledků reprezentativního průzkumu je celých devadesát šest procent uživatelů ochotno si za kvalitu střechy připlatit,“ upřesňuje Jan Matějka, ředitel společnosti Médea Research.
Tento důraz na kvalitu koresponduje s trendem ve vyspělých evropských zemích; např. podle statistiky Německého cihlářského svazu si betonové a pálené střešní tašky držely v období let 2008 – 12 na tamním trhu podíl v rozmezí 71 až 72 %. V posledních dvou letech uvedeného období dokonce obliba skládaných střech ještě mírně vzrostla. Právě střešní tašky jsou přitom považovány za krytinu, která ve srovnání např. s plechem vykazuje často vyšší pořizovací cenu, zato však vyniká trvanlivostí a stabilitou.

Co dále vyplynulo z průzkumu Médea Research?
90 % Čechů dává přednost kvalitní střešní krytině, jmenovitě taškám, před levnou krytinou, jmenovitě plechem. A proč si právě tašky drží u českých uživatelů takovou oblibu?
„87 % Čechů je přesvědčeno, že klasické střešní tašky jsou kvalitnější než plechová střecha, a podle sedmdesáti osmi procent spotřebitelů vydrží střecha z tašek po celý život,“ podává možné vysvětlení Jan Matějka. „Navíc si téměř šedesát procent českých uživatelů myslí, že plechová střecha je spojena s větší pracností než střecha skládaná, tedy ze střešních tašek.“


Střecha ze skládané krytiny, např. z betonových či pálených tašek je nejen zárukou odolnosti, ale stane se také jednou z estetických dominant celého domu. Zdroj Bramac.
 
 
Reklama