Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Podlahové systémy pro profesionály THOMSIT slaví letos 20 let působení na českém trhu

Když se dnes u našich profesionálních podlahářů řekne Thomsit, vybaví se značka prémiových podlahových systémů, pro které je charakteristická inovace, technická kompetence a spolehlivost. Podlahové systémy Thomsit kromě vysoké úrovně jednotlivých produktů charakterizuje i systémovost, tedy ucelený program pro kompletní řešení pokládky – od základního ošetření podkladů přes lepení nejrůznějších druhů krytin až po jejich následnou údržbu. Současnou silnou pozici si značka vybudovala od roku 1994, kdy výrobky Thomsit poprvé vstoupily na český trh.

Pomohlo ji k tomu zázemí skupiny Henkel a navíc prvotřídní kvalita, chytré produkty, silný zájem o potřeby zákazníků-profesionálů spolu s excelentním technickým servisem. Ing. Tomáš Hloušek, obchodní ředitel Divize lepidel Henkel ČR k tomu uvádí: „Již v roce 1993 koupila společnost Henkel značku Chemoprén a díky této akvizici si otevřela cestu do podlahářského oboru. Současně byla představena značka disperzních lepidel Chemolep, která vhodně doplňovala tehdy velmi oblíbená a preferovaná rozpouštědlová lepidla. S uvedením značky Thomsit na náš trh se začalo uvažovat někdy na konci roku 1993 ve chvíli, kdy se požadavky na systémová řešení stávaly stále hlasitějšími. Musíme si ovšem uvědomit, v jaké situaci se tehdy podlahářský trh se stavební chemií nacházel – moderní technologie samonivelačních stěrek byly téměř neznámým pojmem, oblíbenými materiály byly ready mix produkty jako Unifil či Rovinal a k tomu na trhu působili lokální výrobci dextrinových lepidel. Díky osvětě renomovaných zahraničních výrobců se ovšem situace začala pomalu měnit a to byla ta správná příležitost pro Thomsit. Začali jsme se základním sortimentem – penetrace, dvě cementové vyrovnávací stěrky a široký sortiment speciálních výrobků na objednávku z mateřského závodu v Německu. Postupně, dle zájmu a požadavků zákazníků, jsme sortiment rozšiřovali a inovovali až do současné podoby.“

Henkel 20 let Thomsit foto 1
Henkel 20 let Thomsit foto 2
Henkel 20 let Thomsit foto 3

Henkel 20 let Thomsit foto 4
Henkel 20 let Thomsit foto 5

Výroba a produkty Thomsit jsou ohleduplné k zdraví lidí a k životnímu prostředí. Už v době nástupu na tuzemský trh Thomsit působil jako iniciátor a zakládající člen GEV (Asociace pro kontrolu emisí produktů pro podlahy, lepidel a stavebních materiálů) a na trh uvedl první lepidlo na koberce s velmi nízkým obsahem škodlivých emisí. Trend uvádění dalších nízkoemisních výrobků pak pokračoval i v dalších letech.

 
Thomsit P 685
Thomsit P 685
Thomsit DM
Thomsit DM

Před deseti lety pak byla v oblasti lepení dřevěných podlah představena originální a patentovaná technologie Flextec®, na trh přišlo i první elastické lepidlo Thomsit P 685 Elast s certifikací Emicode® EC1, udělované výrobkům s velmi nízkým obsahem emisí. V roce 2008 představil Thomsit další významnou inovaci – „low dust“ stěrky Thomsit XXL s extrémně nízkou prašností (až o 90 % proti klasickým). Žádané jsou také nové stěrky Thomsit s unikátní technologii „Ultra Smooth Surface“. Vyrovnávací podlahové hmoty Thomsit, označené logem Ultra Smooth Surface, charakterizuje vytváření vysoce kvalitního hladkého povrchu, který nevyžaduje následné přebroušení či vysávaní. Tyto stěrky usnadňují nanášení lepidla a snižují jeho spotřebu. Jednou z posledních novinek s touto technologií je extra hladká stěrka pro vrstvy 0,5–10 mm Thomsit DM.

Ing. Tomáš Hloušek si je při ohlédnutí za prvními zkušenostmi při zavádění značky Thomsit na trh vědom, že klíčovým faktorem úspěchu byla od začátku orientace na velkoobchodní partnery a vytvoření silné partnerské prodejní sítě: „Vzhledem k novým technologiím, které Thomsit na náš trh přinášel, byl nezbytný silný školicí koncept, především v prvních letech po zahájení prodeje. Díky této úspěšné strategii se stal Thomsit ve velmi krátké době leaderem na našem trhu a tuto pozici si drží i v současné době. Celý trh prošel zásadní proměnou, začaly se dovážet moderní podlahové krytiny, které nahradily doposud oblíbené PVC na filcové podložce nebo pryžové podlahové krytiny. Přírodní linoleum nebo zátěžové PVC krytiny logicky vyžadovaly jiné technologie přípravy podkladu a samotnou pokládku, než bylo doposud obvyklé. Thomsit v této situaci nabídl komplexní a bezpečné řešení, podložené špičkovým technickým servisem a obchodně – marketingovou podporou. Velice náš těší, že mezi naše nejdůležitější a nejúspěšnější obchodní partnery můžeme počítat ty, kteří s námi tuto spolupráci před 20 lety začínali. Jejich nadšení, víra a loajalita je pro nás zásadním hnacím motorem do budoucna a my plně věříme, že je nezklameme.“

Už dnes je zřejmé, že Thomsit bude i nadále podporovat a vyvíjet produkty a řešení s vysokou odolností a spolehlivostí, založených na nízké spotřebě energie a vody při výrobě a s maximální ohleduplnosti ke zdraví podlahářů. Jako globální a silná značka koncernu Henkel chce Thomsit pokračovat v nastavování nejnovějších standardů v oboru, v nabídce inovativních systémových řešení a v silné orientaci na zákazníky.

Henkel je celosvětová společnost, jejíž vedoucí značky a technologie působí ve třech oblastech: Henkel je celosvětová společnost, jejíž vedoucí značky a technologie působí ve třech oblastech: prací a čisticí prostředky, Beauty Care a lepidla a technologie (značky Ceresit, Ceretherm a Thomsit).

 
 
Reklama