Archiv článků od 27.5.2015 do 17.5.2016

zadejte vlastní článek

zpět na aktuální články       1  2   

Realizace přístavby a stavebních úprav autosalónu v Třinci

17.5.2016 | FEMONT OPAVA s.r.o, Ing. Lukáš Churavý
Společnost FEMONT OPAVA s.r.o. dokončila na konci roku 2015 (jako subdodavatel ocelové konstrukce a opláštění) realizaci přístavby a stavebních úprav autosalónu ŠKODA Karireal v Třinci. Realizovaný objekt je jako celek zcela jistě zdařilým dílem, nicméně jeho zrod nebyl bez problémů.

Ocelová konstrukce jako nedílná součást membránové architektury

11.4.2016 | Ing. Michal Netušil, Ph.D., ČVUT Praha
V posledních letech se hojně rozvinulo použití membránových konstrukcí jako plnohodnotných samonosných prvků zastřešení. To znamená řešení zastřešení předepnutou membránovou konstrukcí bez nutnosti umisťovat další pomocné nosné prvky. Díky nízké vlastní hmotnosti jsou používány i pro zastřešování velkorozponových staveb, například hal, letištních terminálů apod.

Ocelová konstrukce zastřešení O2 arény

7.3.2016 | Ing. Vladimír Janata, CSc.
Víceúčelová O2 (Sazka) aréna je pozoruhodnou stavbou, která zaujala kromě jiného i ocelovou konstrukcí zastřešení oceněnou ČKAIT, cenou Inženýrské akademie, European Steel Design Award ECCS, a hlavní cenou prof. Faltuse za nejlepší ocelovou konstrukci. Článek představuje koncepční a dispoziční řešení, výrobu a montáž ocelové konstrukce, včetně bohaté obrazové a výkresové dokumentace stavby.

Požární odolnost stavebních konstrukcí

7.3.2016 | Ing. arch. Petr Hejtmánek, Ing. Hana Najmanová, Ing. Marek Pokorný, Ph.D., Katedra konstrukcí pozemních staveb, Fakulta stavební ČVUT v Praze
Požární odolnost je schopnost stavebních konstrukcí odolávat účinku plně rozvinutého požáru, aniž by došlo zejména k narušení jejich únosnosti a stability, celistvosti a izolační schopnosti. Požadavek požární odolnosti musí splňovat všechny nosné a požárně dělicí konstrukce.

Normy pro navrhování ocelových konstrukcí

22.2.2016 | prof. Ing. František Wald, CSc., ČVUT Praha
Článek podrobně seznamuje s normami pro navrhování a provádění ocelových konstrukcí, které za poslední období prodělaly značný vývoj. Pro ocelové konstrukce je k dispozici dvacet evropských dokumentů, které postupně představíme a okomentujeme. Nechybí ani revize norem k roku 2020.

Ocel pro stavební ocelové konstrukce

15.2.2016 | doc. Ing. Tomáš Rotter, CSc., ČVUT Praha
V několika pojednáních představíme souhrn technických požadavků při specifikaci ocelového materiálu ocelových konstrukcí pozemního stavitelství nebo ocelových mostů. Většinu technických požadavků na materiál stanovuje projektant ocelové konstrukce v jednotlivých stupních projektové dokumentace. Úplná specifikace ocelového materiálu musí být obsažena v dokumentaci pro zadání stavby, která slouží pro výběr zhotovitele ocelové konstrukce. Postupně projdeme všemi etapami v novém, stále se měnícím prostředí pro navrhování, až po kontroly a zkoušení materiálů.

Stavební komponenty a řešení od Lindabu přispívají k výstavbě pasivních domů

20.1.2016 | LINDAB STAVBY
Růst zájmu o nízkoenergetické a pasivní stavby se projevuje také v ČR. I s ohledem na evropskou legislativu, zavazující členské státy EU k úsporné výstavbě, roste u nás poptávka po dodavatelích takovýchto komplexních řešení.

Nad ústím Strahovského tunelu vyrostl rezidenční projekt Sacre Coeur2 unikátní konstrukce

20.1.2016 | Ing. Petr Bohuslávek, redakce
V prvním čtvrtletí tohoto roku bude dokončen rezidenční projekt Sacre Coeur2 od společnosti Satpo. Stavba je výjimečná škálou typů a velikostí bytových jednotek a také ocelovou mostní konstrukcí, která překračuje tubusy Strahovského tunelu a vynáší horní patra stavby.
diskuse: 2 příspěvky, poslední 24.01.2016 09:57

Revolt představuje systém ASTANTIS - lehké konstrukce z vysokopevnostní oceli

4.1.2016 |
Jaké je vhodné řešení pro půdní nadstavby a zároveň pro kvalitní a rychlou výstavbu domů a dalších stavebních objektů? Ve firmě Revolt se nám nakonec podařilo nalézt řešení v systému ASTANTIS. Ten je výjimečný svou nízkou váhou, pevností a pružností stavby, adaptabilitou a rychlostí výstavby.

Minimalizujte tepelné ztráty ocelových hal

28.12.2015 | ZEMAN PEM spol. s r.o.
Montované ocelové haly jsou oblíbené pro svou jednoduchou ocelovou konstrukci. Jejich stavba je rychlá a efektivní. Vyvarujte se častých chyb a zateplete správně stěny i střechu.

Vylévání ocelových sloupků betonem

21.12.2015 | Ing. Věra Hlavatá, prof. Ing. Pavel Kuklík, CSc., ČVUT Praha, fakulta stavební, katedra mechaniky
Příspěvek se zabývá problematikou vylévání ocelových sloupů betonem a otázkou, jak se projeví rozdílnost součinitelů příčné kontrakce obou materiálů. Přestože se na první pohled, pro případ prostého tlaku, zdá být úloha zcela banální, mohou prezentované skutečnosti svým způsobem překvapit.

Ocelový konstrukční systém VEDE

15.12.2015 | FEMONT OPAVA s.r.o
Jedním z hlavních cílů společnosti FEMONT OPAVA s.r.o. je dodávka ocelových konstrukcí vysoké kvality. Konstrukční systém VEDE nabízí koncept, který je neustále vyvíjen a zdokonalován. Současné možnosti tohoto systému jsou prezentovány v rámci nového projekčního katalogu.

Nedostatky při provádění ocelových konstrukcí dle požadavků ČSN EN 1090-2+A1

7.12.2015 | Ing. Stanislav Zrza, Technický a zkušební ústav stavební Ostrava
Příspěvek seznamuje se změnami v navrhování a provádění ocelových a hliníkových konstrukcí v důsledku vydání norem řady ČSN EN 1090. Dále popisuje nový způsob zatřídění konstrukcí do kvalifikačních tříd provedení, požadavky na provádění konstrukcí v závislosti na třídě provedení a nejčastější nedostatky.

Požadavky na rozsah dokumentace výrobců ocelových konstrukcí dle EN 1090-2

23.11.2015 | Ing. Stanislav Zrza, Technický a zkušební ústav stavební Praha, s.p.
Příspěvek uvádí do problematiky posuzování a provádění ocelových a hliníkových stavebních konstrukcí. Shrnuje požadavky na systém řízení výroby ocelových konstrukcí dle požadavků ČSN EN 1090-1+A1 a metodiku zatřiďování stavebních konstrukcí do kvalifikačních tříd (EXC1–EXC4).

Několik příkladů nevhodného návrhu styčníků ocelových konstrukcí a možná řešení

9.11.2015 | Ing. Lubomír Šabatka, CSc., Ing. Drahoslav Kolaja, Ing. Martin Rolný, Jihomoravské inovační centrum (JIC) Brno, Ing. Jaromír Kabeláč, Hypatia Solutions, prof. Ing. František Wald, CSc., ČVUT Praha, UCEEB
Chybná návrh detailu může způsobit poruchy a havárie ocelových konstrukcí. U složitějších styčníků projektanti doposud slabá nísta pouze odhadovali. Metoda CBFEM umožňuje optimální a bezpečný návrh styčníků. Výsledky poskytují statikovi jasnou informaci, zda je návrh bezpečný.

Apartmánové domy z tenkostěnných ocelových konstrukcí

26.10.2015 | Ing. Petr Hynšt
Příspěvek se věnuje popisu projektu a jeho realizaci, představuje konstrukci, sklady i detaily apartmánových domků z nosných tenkostěnných ocelových profilů na střeše nákupního centra v Luhačovicích.

Modely styčníků ocelových konstrukcí

5.10.2015 | Ing. Lubomír Šabatka, CSc., Ing. Drahoslav Kolaja, Ing. Martin Pospíšil, IDEA RS, Jihomoravské inovační centrum (JIC) Brno, Ing. Jaromír Kabeláč, Hypatia Solutions Brno, prof. ing. František Wald, CSc., ČVUT Praha, UCEEB
Při návrhu ocelové konstrukce používá statik přednostně prutové prvky. Na konstrukci je ale řada míst, kde prutová teorie neplatí. Analýza konstrukce v těchto částech je obtížná a vyžaduje zvláštní pozornost. Pomocí předloženého sw může statik lépe poznat chování jakkoli tvarovaného styčníku a tvar styčníku i jeho dimenze efektivně optimalizovat.

Unikátní stěhování modulové kancelářské budovy od Touaxu: na lodi a vcelku

6.7.2015 | TOUAX
Touax zrealizoval speciální zakázku pro jednu z nejvýznamnějších světových korporací na těžbu a zpracování ropy a zemního plynu. 20 modulů pro administrativní budovu o celkové užitné ploše 220 m2 vyrobených v českém závodě Touaxu bylo přestěhováno na lodi ve 2 hotových blocích do zázemí rafinérie v Belgii.

Modelování, návrh a výpočet pomocí společného modelu

30.6.2015 | CAD-BIM s.r.o., Lieke van Zuilekom
Naproti sídlu „Voortman Steel Machinery“ v Rijssen byl otevřen v loňském roce ultramoderní areál „Experience Center“. Na tomto místě jsou prezentovány veřejnosti nejnovější inovace a vývoj prováděný firmou Voortman.

Sendvičové panely Lindab o třech různých tloušťkách opláštily výrobní halu společnosti Scania

27.5.2015 | LINDAB STAVBY
Nová výrobní hala společnosti Scania ve švédském městě Oskarshamn, v níž se budou montovat karoserie kamiónů, bude opláštěna sendvičovými panely od švédského mezinárodního koncernu Lindab. Vzhledem k ploše haly jde o vůbec největší dodávku sendvičových panelů, kterou kdy Lindab realizoval.
zpět na aktuální články       1  2   

Projekty 2017

Partneři - Ocelové konstrukce

logo FEMONT
logo LINDAB

Partneři - Hrubá stavba

logo LIAPOR
logo KNAUF

logo Českomoravský beton
 
 

Aktuální články na ESTAV.czZastupitelé schválili možnost větší zástavby na StrahověSkončila rekonstrukce historického objektu sklářské chalupy v Jizerských horáchDotace Dešťovka: Příjem žádostí bude spuštěn v pondělí 29. květnaPraha koupí za 1,4 milionu Kč pozemky pro stavbu cyklostezky