Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Mezinárodní veletrh Střechy Praha a Solar Praha 2011

Mezinárodní veletrh Střechy Praha se letos v lednu uskutečnil již potřinácté. Zároveň se zde představily firmy zaměřené na úspory energií a obnovitelné zdroje, a to v rámci souběžně probíhající výstavy Solar Praha, která přivítala návštěvníky již posedmé. Obě akce proběhly ve dnech 27. - 29. 1.2011 na Výstavišti v Praze Holešovicích. Společným tématem byly Střechy a energie. Představilo se zde 180 firem na celkové obsazené ploše 4490 m2.

Slavnostního zahájení se zúčastnil zástupce Ministerstva životního prostředí doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D., Ing. Ladislav Brett - člen představenstva ČKAIT a Jiří Vrňata, cechmistr Cechu KPT ČR.

Nedílnou součástí veletrhu Střechy Praha a Solar Praha je bohatý doprovodný program, který nabídl přednášky a semináře, jak pro odbornou tak laickou veřejnost, která vyslechla přednášky na téma Střechy a energie, tepelné izolace, velkému zájmu se těšily příspěvky na téma bezpečnost práce na staveništi. Dalším velkým tématem byl blok přednášek Fotovoltaika jako součást OZE, který probíhal pod záštitou České fotovoltaické asociace. Velký zájem vyvolal seminář Integrace solární techniky do střech, který se věnoval pokročilým řešením integrace solárních fototermálních a fotovoltaických kolektorů do střech budov a garantem byl Ing. Tomáš Matuška z Československé společnosti pro solární energii. Prostor dostaly také dřevěné konstrukce a dřevostavby. Sobotní program nabídl velmi zajímavé přednášky na téma Desatero při výběru realizační firmy a nejčastější chyby ve střešním plášti, Optimalizace projektu rodinného domu. Jak postavit za stejné peníze až o třetinu úspornější rodinný dům, Optimalizace fotovoltaických elektráren pro rodinné domy a elektromobily a alternativní zdroje. Návštěvníci měli možnost i tento rok využít služeb bezplatných poradenských center Cechu KPT ČR, EkoWATu, informačního centra ČKAIT, zhlédnout ukázky řemesel, velkou pozornost si získala expozice Pokrývačského muzea a Tegularia, kde byly k vidění unikátní sbírky střech mapujících historii a dovednost jednotlivých kultur a národů. Stejně jako vloni měli návštěvníci také možnost vidět všechny novinky na jednom místě v Produktovém pavilonu.

Tradičně, jako každým rokem, byla vyhlášena soutěž Zlatá taška o nejlepší exponát veletrhu a pro letošek jsme představili novinku soutěž Zlaté slunce, Zlatou tašku si odnesla firma SEMA CZ za software pro tesaře SEMA EXPERIENCE V11.3., zvláštní cenu porota udělila za výrobek BramacTherm a to firmě BRAMAC střešní systémy spol. s r.o. Cena Zlaté slunce byla udělena firmě VOTUM s.r.o. za vysokoúčinné fotovoltaické CIGS FOLIE ASCENT SOLAR.

Ocenění za nejpoutavější expozici loňského 12.ročníku získala firma Střechy VRŇATA&ŽÁČIK, tuto cenu vybírají návštěvníci veletrhu.

Soutěž o nejlepší kovovou střechu a její detail MetalStar - Memoriál Jiřího Krmáška proběhla v rámci veletrhu Střechy Praha a ceny byly uděleny ve třech kategoriích - novostavby, rekonstrukce a věže.

Společnost Střechy Praha s.r.o. získala unikátní ocenění Kvalitní firma, díky kladnému hodnocení spokojenosti svých vystavovatelů. Zpětné vazby ohledně spokojenosti se zúčastnilo plných 91 vystavovatelů. Vystavovatelé hodnotili kvalitu celkových služeb, realizovaných expozic, propagačních materiálů, doprovodného programu apod. Hodnocení bylo na stupnici od jedné do pěti, přičemž 1 je nejlepší. Certifikát může získat pouze firma, která se v hodnocení spokojenosti umístí do průměru 1,5. Velmi oceňována byla zejména organizace veletrhů a jejich úzké zaměření. Certifikát převzala ředitelka veletrhů Kateřina Hájková z rukou Ing. Jany Klasové, ředitelky partnerského programu Kvalitní firma a Mgr. Filipa Dřímalky výkonného ředitele APC asociace pro certifikaci.

V rámci doprovodného programu se návštěvníci mohli zúčastnit přednášky, kterou vedl právě výkonný ředitel Mgr. Filip Dřímalka, na téma Efektivní marketing a orientace na kvalitu pro malé a střední firmy v oblasti stavebnictví. Posluchači se tak dozvěděli zajímavé informace o důležitosti komunikace firem se zákazníky, získali přehled o způsobech zjišťování zpětné vazby od zákazníků a byli seznámeni s příklady a výsledky z realizovaných akcí včetně praktických rad a tipů.

Velkému zájmu se také těšilo na konci každého veletržního dne losování o hodnotné ceny, kdy hlavní výhrou byla denně střecha na rodinný dům zdarma.